Invigningen av Softskins Showroom


showroom-skyltningVi har nu flyttat till en ny lokal som ligger mer centralt i Malmö. Numera har vi även Showroom där man kan handla direkt. Eftersom vi även i år fyller 10 år passade vi på att ha en invigningfest för att fira allt detta!

Showroom Invigning
Alla var välkomna att fika, mingla, delta i vår frågetävling och vinna presentkort och prova produkter såklart! Jag måste säga att det blev riktigt lyckat med mycket trevligt och glatt folk. Detta inlägg är dedikerat till de som inte kunde komma, så att ni också få ta del av festen 🙂 Jag har valt bilder där ansikten inte syns då det slår mig att jag inte fått godkännande av människorna på bilden om publicering.

Showroom-little-ondine
Det kändes som om de vattenbaserade peel off nagellacken från Little Ondine var mest populära. Både barn och vuxna provlackade och blev imponerade av att de inte doftade något alls, samt den smidiga peel-off funktionen där man slipper remover.

Showroom-smink
Även sminkbordet var populärt! Det provades mycket foundation och läppstift under kvällen.

Showroom-parfymer
De ekologiska parfymerna i showroomet blev speciellt uppskattade då det är något av det svåraste att köpa online.

Tvalstation invigning
Vi hade ett bord med tärnade fasta tvålar. Folk kunde alltså välja ut en tvål med en doft de gillade för att jobba upp ett härligt mjukt skum och känna hur len huden blev efteråt.

Frågetävling hade vi såklart med tre presentkort i vinstpotten! Det fanns 3 svar att välja mellan på varje fråga med en sista utslagsfråga. Här kommer de rätta svaren:
1. Vilken olja fungerar bäst till frissigt hår ?  –  Broccoliolja
2. Vilken produkt är bra till småsår, insektsbett och lätta brännskador? – Aloe vera gel
3. Vilken typ av vax används i Naked Lips lipbalm?  – Bivax
4. Vilken av dessa eteriska oljor anses ha bäst verkan på insektsbett, klåda och fotsvamp ?  – Tea tree
5. Hur många Brilliant Care hårbalsam sålde Softskin.se under 2015?  – Vinnaren svarade 2015 och kom närmast 🙂

showroom-goodiebag
Våra gäster fick även en välfylld goodiebag! Här vill jag passa på att tacka så mycket för våra sponsorer: AEOS Skincare, Akoma Skincare, Dr. Bronner’s, Eco Cosmetics, i+m naturkosmetik, Lily Lolo, Naked Lips och Weleda. Tusen tack!

Showroom Invigning kakor
Jag hade bakat lite kakor som jag hoppas smakade. Blev rätt nöjd att jag fick till hälsa och miljö i detta. Alla kakor var utan de tre vita (vitt socker, mjölk, vetemjöl). Jag fick en snilleblixt i affären och köpte miljömärkta kaffefilter istället för engångs papperstallrikar. Man fick alltså plocka på sig kakor och popcorn i ett kaffefilter och kan tryggt småäta och mingla utan att tappa något 😉
På menyn stod:
– Ekologiska popcorn
– Chokladbollar med kokos
– Chokladrutor
– Syltgrottor eller Alfons kakor som barnen säger. Tar man en så är det kört…
– Jordgubbssmoothie
– Grön juice
Många frågade efter recept och jag lovar att återkomma med ett blogginlägg med alla recept!

Slutligen vill jag tacka alla som kom och förgyllade vår kväll och tack för alla blommor och presenter! Det här känns som god start på en spännande resa.

 

 

2 thoughts on “Invigningen av Softskins Showroom

Kommentera

