NVEY ECO Swatch BB+ Creme


När NVEY ECO släpper en BB kräm, då är förväntningarna höga! För er som inte känner till märket så är NVEY ECO ett ekologiskt smink från Australien som både är högpresterande och passar känslig hy. Sminket erbjuds som alternativ till känsliga på bl.a. TV4 och Dramaten.

Serien heter Prostudio, där även en Primer + ingår i serien. Priset ligger på 299 kr. NVEY ECOs BB+ creme kommer i 3 olika nyanser. Tyvärr är den mörkaste av dem Medium snäppet för ljus för mig. För ljust underlag tenderar att framhäva rynkor och linjer tycker jag, så det känns fel att recensera den nu. Förhoppningsvis passar den bättre till vintern. Här har jag swatchat dem, så ni i alla fall kan se hur de ser ut. Tycker att de alla är ljusa, passar Australiensarna verkligen i dessa nyanser?

nvey-bb-swatch
Från vänster: Fair, Light och Medium.

Den kändes himla skön på huden iallafall. Vissa BB krämer och foundations är lite torra och smular sig när man masserar in den för länge, men det gjorde inte denna, utan den kändes som en skön ansiktskräm. Den doftar inget, innehåller Aloe Vera och Ringblomma, och bör funka även till de känsliga.

NVEY ECO has launched a BB+ creme and a primer! Unfortunately, the darkest one ”Medium” was a bit too light for me. But here I’ve swatched them for you. From left: Fair, Light and Medium.

2 thoughts on “NVEY ECO Swatch BB+ Creme

  1. Hej,
    Brukar handla på din webshop som är fantastisk och undrar om du kunde hjälpa mig. Min hud blir alltid problematisk såhär i vintertider. Är alltid torr men såklart extra nu när det börjar bli kallt. Nu skulle jag vilja ha tips på smink. På sommaren använder jag inget på huden och den är jämn och blir brun. Men nu på vintern blir jag lätt rödflanmig och får blemmor och vill därför ha täckning. Jag har hitils använt mineralsminkpuder och tycker de funkar ok men tror egentligen att jag är lite för torr. Skulle vilja ha något som ligger lätt på huden, återfuktar samt ger lätt täckning. Blir lätt fnasig i t-zonen. Och på näsvingarna. Var sugen att prova rms men efter googling verkar den vecka sig och inte passa hud som blir fnasig, om jag fattat rätt. Har du några tips? Använder bara naturliga och eco produkter som mandelolja och Sheasmör lite då och då o.s.v. Tacksam för svar 🙂

Kommentera

