Recension Naked Lips Tinted Lipbalm Plush Red


naked-lips-plush-red

Naked Lips tonade läppbalsam i nyansen Plush Red ser väldigt mörk ut, men blir alldeles lagom på läpparna. På bilden hade jag ca 3 tjocka lager och då blev det bra med färg (för att vara ett tonat läppbalsam). Känslan är klibbig tack vare ricinoljan. Tar man enbart 1-2 tunna lager är känslan inte klibbig och färgen blir mer diskret. Perfekt då man enkelt kan styra över hur mycket pigment man vill ha. Älskar att det inte finns skimmer, för då får man ett mer osminkat resultat.

Trots att mina läppar är torra så lägger den sig jämnt och fint även över de torrare delarna. Stort plus för detta! Smaken påminner om deras Havtornsbalsam då den bl.a. innehåller apelsinextrakt och havtornsolja.

Jag brukar inte kunna använda läppbalsam eller läppglans med för mycket ricinolja. Ricinoljan har sina fördelar, men nackdelen är att den kan vara uttorkande i längden. Jag som alltid har torra läppar året runt har därför svårt för ricinolja då det brukar ge en stram känsla över läpparna. Ricinolja kommer som nr. 2 efter bivax på innehållsförteckningen. Konstigt nog stramar läpparna inte. Kan ha att göra med att den även innehåller kokosolja och solrosolja. Jag tror inte att jag vågar använda naked lips tonade läppbalsam varje dag pga rädslan av att ricinoljan i längden ska torka ut läpparna.

Resultatet blir mjuka läppar med ett jämnt och naturligt utseende. Allt som allt gillar jag detta tonade läppbalsam starkt. Kommer att använda det ofta och självklart skaffa mig fler nyanser 🙂

4 thoughts on “Recension Naked Lips Tinted Lipbalm Plush Red

  1. Låter intressant, ska nog testa 🙂 gillar att det är en ”diskret” färg på den så att man kan få lite färg på läpparna utan att se sminkad ut.

  2. Åh, tjusig färg! Men attans att den innehåller ricin, jag får en så märklig känsla i halsen av läpprodukter med ricin i…

Kommentera

