Sante Ögonskuggspennor


sante-eyeshadow-pencils
Från vänster: Coffee, Olive, Blue och Silver.

Sante Ögonskuggspennor eller Eyeshadow Pencils finns numera i 4 skimriga nyanser. Dessa ingår i Santes nya kollektion (det har funnits andra nyanser, men de kommer att utgå). Santes gamla smink har varit väldigt ”old fashioned”, så jag är glad att deras nya smink är mer tidsenliga.

Smidiga pennor som tål att tappas på golvet. Dessa är mjuka och väldigt lättapplicerade. Stryk på med nätta tag till vardagen och stryk flertalet gånger för partylook. Jag brukar sudda ut skarpa kanter med en vanlig ögonskuggspensel. Går bra även som kajal. Det är dock svårt att få till tunna linjer som vanlig kajal på ögonlocket, men funkar bra om man vill öppna upp ögonen eller göra trötta ögon lite piggare. Det brukar jag göra med den silvriga och/eller den blåa. Det blir väldigt snyggt att kombinera de olika nyanserna och de sitter på plats hela dagen utan att smeta.
eyeshadow-pencils-swatches
Här har jag en rätt så solbrun hud. Från vänster: Silver, Blue, Olive, Coffee

Santes ögonskuggspennor använder jag flitigt då de går så lätt och snabbt på stressiga morgnar. Hoppas att de kommer ut med fler nyanser!

Kommentera

