Scotch Naturals – Macbeth’s Dream


Allt med lite lila i blir jag helt galen i. Scotch’s Macbeth’s Dream är en röd och varm nyans som just har en gnutta lila i sig. Nyansen känns väldigt elegant och gillar att den skiftar ganska mycket i olika ljus. Utan scotch’s underlack håller det i 2 hela dagar (lackning på kvällen och härdning över natt). Med underlack håller det i ca 5 dagar (gick bra att lacka under dagtid). 2 lager krävs för jämn och fin täckning.

Macbeth’s Dream i solljus.


Macbeth’s Dream i dagsljus, skugga.


Macbeth’s Dream med scotch’s topplack. Tycker att nyansen blir mörkare röd med topplack.

4 thoughts on “Scotch Naturals – Macbeth’s Dream

  1. Köpte nyligen Scotchs nya mintgröna lack. Riktigt snyggt och har hållit i en vecka med underlacket! Med en nyfödd bebis blir det dessutom många handtvättar.

    • Åh, Celtic Mix menar du? Den ser så läcker ut på flaskan. Jag har dock inte hunnit testa färgen själv. Gratulerar till bebisen! Jag går själv och väntar. Max. två veckor till har jag bestämt 🙂 Känner mig ganska redo. Härligt att höra att du hinner att lacka naglarna som nybliven mamma! Om du har lust och tid, får du gärna ta bild/bilder på dina lackade naglar och skicka in den/dem till mig. Jag skulle mer än gärna vilja se nyansen Celtic Mix på naglarna. Hur som helst, kul att det håller så pass bra med underlacket.

  2. Halloj!
    Grattis till nykomna och anländande bäbisar! Hoppas att det går bra med Max!
    Själv fick jag en dotter, Nike för 8 veckor sedan. Underbart!

    Och så över till något lite mer ytligt..:) Blev det någon skillnad med överlack tycker du? Satt det mycket bättre?

Kommentera

