Akut hjälp mot akut kliande


Jag lider med alla som har mycket kliande hy. Man blir lättirriterad, får svårt att koncentrera sig och ibland svårt att sova. Så fort man börjat klia, kan man inte sluta förrän huden i princip är uppriven. För några veckor sedan när jag fick kli-attack på mina eksem på min högra hand hade jag inget annat än Sukis Lip Repair Butter i min jacka. Jag strök läppbalsamet på kli-eländet och kliande upphörde omedelbart. Rena turen att det funkade, tänkte jag.

Det visade sig att varje gång jag tog till Sukis läppbalsam, så slutade det klia. Jag har provat på min lilla 2 årings kli och det funkar verkligen. Han får nässelutslag om han äter något han inte tål, då hjälper det mindre bra. Men annars all annan kli har detta läppbalsam hjälpt.

Det finns mycket man kan använda för att dämpa klåda och annat kliande. Men inget så litet, behändigt och lättapplicerat som Sukis Lip Repair Butter. Läppbalsamet är matt, utan skimmerpartiklar och färgämnen. Stiftet är ganska hårt med mycket bivax och smälter inte lika lätt i fickan som vanliga läppcerat/balsam. Den går inte in i huden som en kräm, utan lägger sig mer utanpå ganska länge innan huden blir mjuk och kladdfri av den. Men vem bryr sig när den stoppar plågsam kliande?

3 thoughts on “Akut hjälp mot akut kliande

  1. Tack, nästan så jag beställer hem det direkt. Jag blir galen. En dag efter kortisonkuren var slut så blomma allt upp tusenfalt typ… Vill komma bort från kortisonberoendet som bara ”utarmar” huden

Kommentera

