Därför älskar jag Stem Organics – Smooth Skin Exfoliant


Denna storfavorit använder jag när min hy känns grå och tråkig. Stem Organics Smooth Skin Exfoliant är ganska rinnig för att vara en skrubb. Den är också rivig och därför inget för de mest känsliga. Rivigheten kan styras beroende på hur hårt man trycker. Ibland river skrubbar för att kornen är oregelbundna och kantiga (som valnötsskal eller sockerkorn), men denna skrubbar med jämna, hårda och finkorniga bambuspartiklar. Huden skrubbas bort från döda hudceller och hyn blir otroligt pigg, fräsch och len utan någon fet hinna. Förutom kornen känns själva rengöringsbasen otroligt mild och närande. Om jag har förstått det rätt så är basen densamma som deras rengöringsmjölk. Doften är otrolig äkta fräsch som bara produkter i kvalitetsnivå med Suki Skin Care kan åstadkomma. Det går inte att tröttna på dessa dofter helt enkelt.

Av någon mystisk anledning glömmer jag lätt bort denna underbara flaska. Har precis återfunnit den längst bak i badrumsskåpet och har använt den regelbundet nu. Kanske är det för att den inte på något sätt sticker ut i skåpet, eller för att den ”aldrig” tar slut, kan inte sätta fingret på det. Eftersom skrubben är lite rinnig behövs inte så stor mängd till hela ansiktet. Flaskan som är på hela 125 ml räcker verkligen långt. Det enda negativa jag har att säga är att allt detta underbara finns i en plastflaska….

Kommentera

