Santes Endless Lashes på fransarna idag


Ikväll har jag träffat min gamla vän Jeanette och vi unnade oss middag på restaurang. Hon är inte gammal till åldern, men vi har känt varandra sedan gymnasiet så hon är på så vis en gammal go’ vän till mig. Eftersom jag som småbarnsmamma sällan nuförtiden finner tid och ro till att sitta på restaurang kändes det här som en mycket speciell kväll och passade på att piffa till mig lite extra. Foundation, ögonskugga och hela kitet blev det, men tänkte visa er mascaran. Min vardagsmascara är annars Santes ekologiska mascara (svart), men valde Santes Endless Lashes (också ekologisk) på fransarna ikväll.

Konsistensen är lagom krämig, men blir lite torrare när den torkar. Torkar gör den snabbt och man kan ta fler lager för mer intensitet. Jag drog över 2 lager (vågade inte måla de nedre fransarna eftersom det regnade) och tyckte att jag både fick volym, längd och djupsvarta fransar. På bilden nedan ser det mest ut som en vardagsmascara, men i verkligheten var det mycket mer än så. Santes Endless Lashes ger mer partykänsla där största skillnaden jämfört mot Santes vanliga mascara är mer volym och djupare svart färg. Mascaran har en god doft och påminner lite om en god pralin.

Mascaran klarade sig trots att jag cyklade till restaurangen i tät duggregn. Dock klarade den sig inte på vägen hem och det hamnade lite under ögonen. Endless Lashes är svårare att tvätta bort jämfört med Santes vanliga mascara (som går bort med ljummet vatten). Jag brukar ta rengöringsmjölk eller olja på bomull för att få bort det.

Det här med mascara är väldigt individuellt. De ter sig olika på olika fransar, men på mina sitter samtliga Santes mascaror som berget. De varken smular sig eller lägger sig under ögat. Dock klarar de inte regn eller gnuggande, inte på mina fransar iallafall.

+ ger volym, längd och bra djupsvart färg
+ torkar snabbt
+ tål lite (dugg)regn
+ ger lite mer partykänsla
+ god doft

– tål inte regn eller gnuggningar
– går inte bort med bara vatten, utan kräver rengöringsmjölk eller olja.

Kommentera

