Släng inte! Hitta alternativa användningsområden


Jag är en sådan person som varken gillar att slänga saker eller mat. Det händer ibland att man gör felköp, men släng inte! Vi har ett ansvar som konsumenter att inte bara slänga när det inte passar. Ge bort den till någon som har glädje av den eller hitta alternativa användningsområden för saken i fråga. Alla har väl råkat köpa en för fet kräm och förvandlat den till fotkräm? Ett schampo eller en duschtvål som inte passar kan funka bra som handtvål eller varför inte till att rengöra badkaret och vasken med?
Jag snubblade över några smarta tips på vad man kan göra med hårbalsam som inte passar. I detta fall SANTE – Brilliant Care balsamet. Enligt Fru C funkar det utmärkt som rakkräm på benen. Ingrid B har använt hårbalsamet som ansiktsrengöring och det tog bort både smink och smuts och lämnade huden ren utan en fet hinna! Vilka superidéer, måste ju bara testas.

Har du något tips på alternativa användningsområden (behöver inte vara inom hudvård)? Dela gärna med dig!

8 thoughts on “Släng inte! Hitta alternativa användningsområden

  1. Hej Anna! Vad roligt att du har börjat blogga 🙂 Har direkt lagt in bloggen under mina favoriter på datorn. Jättehäftigt! Kommer följa denna med spänning. Lycka till!

    Varma kramar,
    Kasia från Malmö 🙂

  2. Det är så konstigt – eller, konstigt är det egentligen inte, men intressant då – hur olika resultatet kan bli på olika personer. Jag älskar Santes balsam, och köpte det efter en recension hos Naturligt snygg-Hannah som också älskade det, men för flera funkar det inte alls, tydligen.
    Måste testa det som ansiktsrengöring nu…

    • Ja vi är ju unika och väldigt komplexa varelser 🙂 Detta gäller speciellt mascaror tycker jag. En mascara som inte flagnar på en person kan kladda och flagna jättemycket på någon annans fransar. Det där är väldigt individuellt. Jag ska också prova Santes balsam som ansiktsrengöring! Återkom gärna och berätta om hur det funkade för dig! (ser att balsamet innehåller lite alkohol, inget att prova för de allra känsligaste)

  3. Vad roligt med ytterligare en blogg om görn skönhet! 🙂
    Vad det gäller Sante Brilliant Care har jag precis börjat testa det och det verkar vara väldigt mysigt och dessutom bra som inpackning! 🙂

    • Så roligt att du hittat hit! Och så härligt grönt gräs du har på din 🙂
      Jag älskar att köra inpackning med Brilliant Care. Speciellt när man tar ett långt bad, så brukar jag passa på att låda det sitta i länge. Har testat det som ansiktsrengöring igår, men vågar inte yttra mig förrän en längre testperiod.

  4. Hej Anna

    Roligt att du startat en blogg, ser fram imot och följa den =)
    Provade efter tips från dig detta balsam och det var helt fantastiskt bra. Super tacksam för tipset!
    Mvh Therese

Kommentera

