Kliande hårbotten och håravfall


Nöjda kunder gör mig riktigt glad. Kunder som blir av med besvär gör mig ännu mer glad! För ett tag sedan fick jag mail från Shamila där hon beskrev att hon led av håravfall och kliande hårbotten som inte blivit bättre. Hon använde redan milt och naturligt schampo och balsam.

Jag tipsade bl.a. om John Masters Organics – Herbal Cider Hair Clarifier & Color Seal för att skölja hårbotten med som hon införskaffade sig. Idag berättade Shamila att efter 5 hårsköljningar har det slutat att klia. Ibland kunde det klia lite efter ett svettigt träningspass, men att det slutade klia efter hårtvätt. Helt fantastiskt och otroligt kul att få höra! Nu får vi hålla tummarna för att Shamilas hår ska växa ut igen!

Jag vill även passa på att nämna att Sukis hårolja är fantastisk för torr och kliande hårbotten. Den innehåller bl.a. ringblomma och lavendel som vårdrar och lugnar irriterad hårbotten. Dessa två produkter rekommenderas varmt till alla som inte får bukt med sina hårbottenproblem.

Kommentera

